تحلیل از دو سمت عرضه و تقاضا

Wiki Article

به عنوان مثال، اگر بیکاری بالا باشد، تعداد زیادی از کارگران وجود دارد. برعکس، زمانی که نرخ بیکاری کم است، عرضه کارگران نیز کم است و در نتیجه، برای جذب کارگران، کارفرمایان تمایل دارند که حقوق بیشتری را ارائه دهند. تولیدکنندگان برای آنکه به سود دست یابند تولید می کنند و مصرف کنندگان برای اینکه نیازهایشان رفع شود آن ها را خریدارى مى کنند. دقیقا مثل بورس، یک سهم به عرضه و تقاضا بستگی دارد که فروشنده به چه قیمتی حاضر است بفروشد و خریدار چقدر حاضر است برای این سهم هزینه کند. تقاضا (Demand) برابر است با میزانی از کالا که مصرف کننده تمایل و توانایی برای خرید آن را دارد. به عنوان مثال، منحنی عرضه فوق نشان می دهد که اگر قیمت کالا در بازار 20 تومان باشد، تولید کنندگان حاضرند 30 عدد از آن کالا را تولید نموده و به بازار عرضه نمایند. نیروهای بازار که همیشه سیستم را به سمت تعادل حرکت میدهند و با تغییرات قیمتی و مقداری سعی در برقراری تعادل دارند، چه میکنند؟


اندکی دقت نشان میدهد که جواب در همین نزدیکی است، در همین مداخله مداوم در عملکرد نیروهای بازار و در خلاف جهت برقراری تعادل. 3 اشتباهی که شغل شما در فارکس را متوقف خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک ماشین بخرید و چندین فروشنده برای فروختن وجود دارد، شما از کسی که کمترین قیمت را بگوید می خرید برای همین آن جنس قیمتش پایین می آید. در واقع پرایس اکشن پایه و اساس کلیه تحلیلهایی است که چارتیستها برای بررسی و پیشبینی قیمت نمادهای مختلف بازار اعم از کالا، سهام، ارز، انرژی، رمز ارز و غیره انجام میدهند. حال که با قوانین عرضه و تقاضا آشنا شدیم، با یک مثال تأثیر عرضه و تقاضا را بر قیمت مورد بررسی قرار میدهیم. تا این بخش از مطلب با مفهوم عرضه و عرضه سهام آشنا شدید اما در این بخش میخواهیم به تقاضا و معنای تقاضا سهام در بورس را مورد بررسی قرار دهیم.


به طور کلی، عرضه کم و تقاضای بالا برابر با افزایش قیمت آن است. از هنگامی که میزان عرضه شمش با تقاضای کل در بازار داخلی برابر شود، از میزان رقابت هیجان انگیز در بازار داخلی کاسته می شود و قیمت آهن آلات به طرف قیمت های منطقی تر شدن کشیده می شود. قانون عرضه و تقاضا یک نظریه است که تعامل بین عرضه منابع و تقاضا برای آن منابع را توضیح می دهد. برای انجام این کار، میتوانید از سرنخهای مختلف قیمت مانند روندها، کانالها یا با تجزیه و تحلیل نوسانات صعودی و نزولی بهرهبرداری کنید. در این پست به معرفی تکنیک معامله گری و تحلیل بازار بر پایه پرایس اکشن و بر اساس محدوده عرضه و تقاضا در بازار فارکس به همراه معرفی چند استراتژی مرتبط با عرضه و تقاضا میپردازیم . اما نکته قابل توجه آن است که نیروی کار امروز، بهره وری بسیار بالاتری از سال های گذشته نشان می دهند به همین دلیل دستمزد بسیار بیشتری نیز دریافت می کنند.


تقاضا افزایش می یابد، اما با کاهش عرضه، کسب و کار قیمت را افزایش می دهد تا زمانی که قیمت کامل یا تعادل پیدا کند تا عرضه محصول خود را با تقاضای مصرف کننده متعادل کند. درباره تقاضای سودآورترین مشتریان خود چه چیزهایی می دانید که رقبا نمی دانند؟ علاوه بر این، اگر دولت به کشاورزان از طریق ارائه یارانه کمک کند، در واقع، منابع به سمت چیزی هدایت شده اند که جامعه برای آن ارزشی قائل نیست (منظور یارانه دادن دولت است). بانک سوئیس از 1970 به بعد با توجه به طلای خودش پول چاپ میکرد، برای همین ارزش پول سوئیس، سه برابر شده است. به عنوان مثال، اگر قیمت کنسول های بازی های ویدئویی کاهش یابد، تقاضا برای بازی های آن کنسول ممکن است افزایش یابد، زیرا بیشتر مردم کنسول را خریداری می کنند و برای آن بازی می خواهند. انتقال وقتی در رابطه ی تقاضا رخ می دهد که، بعنوان مثال، چیپس تنها خوراکی قابل دسترس برای مصرف بشود!


برای فهم بهتر، به همان مثال توت فرنگی می پردازیم.

همانطورکه میدانید سهم عرضه و تقاضا رابطه معکوس دارد.سودشرکت نیز قیمت راتغییرمیدهد،وتغییرات قیمت زمانی اتفاق میافتدکه ارزش سهام شرکت افزایش یا کاهش یابدوبراساس آن،قیمت دربازارسهام منعکس میشود.دراین مقاله می خواهیم در مورد روانشناسی عرضه و تقاضا صحبت کنیم . چگونه با عرضه و تقاضا در قیمت تعادل ایجاد کنیم؟ عرضه شرکت است وقتی عرضه سهام یا کالای خاصی افزایش یابد و تقاضا ثابت بماند،قیمت کاهش مییابد. در این فصل طبیعتا میزان تقاضا برای خرید آهن آلات کاهش می یابد نمی توان انتظار داشت که میزان تقاضا افزایش یابد. برای فهم بهتر، به همان مثال توت فرنگی می پردازیم. بعضی اوقات فروشندگان پس از بالا رفتن قیمت و امید به افزایش بیشتر قیمت ها از فروش محصولاتشان جلوگیری میکنند و از طرفی خریداران هنگام کاهش قیمت دیگر خرید نمی کنند و به امیدکاهش قیمت بیشتری هستند. قانون عرضه و تقاضا فقط برای قیمت ها اعمال نمی شود. همانطور که بالاتر بیان کردیم قیمت بالاتر، تقاضای کمتر را به همراه خواهد داشت اما برای دانستن میزان کاهش پیدا کردن تقاضا، باید از «کشش» (Elasticity) اطلاع داشته باشید.



اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر more info در مورد عرضه تقاضا لطفا به بازدید از وب سایت ما.

Report this wiki page